O mně

Vítám Vás na svém blogu, který jsem se rozhodla založit pro Vás všechny, kteří rádi na tvořivé stránky zabloudíte a zvlášť pro ty, kteří o sobě v oblasti tvoření pochybují.....Nejsem ani malířka, švadlena, či spisovatelka, ani nic podobného a většinu života jsem o sobě tvrdila, že v oblasti kreativity jsem nepoužitelná. Přesto ve mně někde v koutečku " vyklíčilo semínko ", které se dralo na povrch neuvěřitelnou silou a já si přesně pamatuji ten okamžik, kdy to začalo....jednoho dne jsem si řekla, že pro svého ročního syna ušiji bundičku....sedla jsem si ke stroji a ušila ji. A přesně tohle jsem já...něco chci, sednu a zkusím to. Někdy s lepším, někdy s horším výsledkem, ale s velkým odhodláním a nakonec s pocitem dokonalého uspokojení...
Vítám Vás tady jako KARASKA...zlatá rybka plující k těm, které tvoření a třeba i psaní naplňuje štěstím....

čtvrtek 8. ledna 2015

To byla jiná doba...

Taky to říkáte?...
Všude okolo plno sněhu a roční období může s hrdostí nosit název ZIMA....u nás NE.
Tak kdyby vás to náhodou zajímalo, u nás se pravděpodobně začíná projevovat časový posun, vzhledem k ostatním krajům okolo, protože už nejspíš brzy nastoupí JARO...zlatý déšť je připraven svými pupeny, vody je nadměrné množství a teploty lezou každým dnem směrem vysoko nad nulu. Co na tom, že právě uklízím vánoční výzdobu...
Ano...pamatuji si spousty sněhu a vysoké závěje, lemující cesty, ale tahle vzpomínka zasahuje opravdu až do mého dětství. Chodili jsme domů promočení skrz naskrz, ruce a nohy promrzlé a ještě dnes si přesně uvědomuji blažený pocit, když mě maminka posadila pod deku na křeslo, přistrčila k topení a uvařila mi horký čaj...bylo to příjemné a zůstalo to ve mně jako milá vzpomínka, spojená se sněhem.
Já vím...mohla bych si za sněhem dojet a provozovat nějaký sport s ním spojený.
Ale... naposledy jsem stála na lyžích ve svých 15 letech. Bylo to v prváku na gymplu a víc než lyžování nás tenkrát zajímalo, kde seženeme láhev vína, abychom potajmu oslavili mé 15. narozeniny. Cítily jsme se s holkama opravdu náležitě dospělé a lyžování sklouzlo do role podřadné.
Úplně bojkotovat jsme výcvik nemohly, ale velká předsevzetí jsme si nedávaly. Než jsme dostaly důvěru vůbec na sjezdovku vyjet, musely jsme předvést své umění na kopci vedle chaty a následně jsme byly rozděleny do 3 skupin, dle svých schopností udržet se ve vzpřímené poloze.
Já byla v poslední...sekla jsem sebou okamžitě.
Nesmějte se...tehdy ještě nebylo "faupax" neumět lyžovat...žilo se tak nějak normálně a "sporty" jsme provozovali denně....lítali jsme totiž venku za barákem.
Dnes je to jiné...musíme být IN a COOL, abychom náležitě "zapadli" do současného způsobu života, který bude okolím oceněn. Najednou jsou z nás všech cyklisté, lyžaři a snowboardisté....už nemůžeme jenom BÝT...
Doba se mění...

MLÉKO... za mého mládí všude doporučováno, ve školách rozdáváno spolu s loupákem jako zdravá svačina...dnes najdete i názory, že mléko do našeho jídelníčku patří pouze v batolecím věku....Kdykoli se mléka napiju, mám špatné svědomí, že se vědomě zabíjím...

MÁSLO...tak lahodné, namazané na čerstvý chléb. Naštěstí jsem nepodlehla porevolučnímu boomu a nástupu toho rostlinného...Copak jste nikdo necítil tu zvláštní pachuť, která neměla s máslem nic společného?

VAJÍČKA...dříve zdroj vápníku a bílkovin...dnes nosič zlého cholesterolu ..

Lidičky...neberte to všechno tak vážně. Nevím, jestli zdravě žiju...asi ne, ale myslím, že ani nezdravě. Od každého trochu.
Ano, jedu se projet na kole, ale nemusím trhnout rekordy...jsem jak Rudolf Hrušínský ve filmu Vesničko má středisková....jedu a kochám se!
Když si jdu zaplavat, nemusím hned počítat "kolik bazénů dám"...
Běhat nebudu...stačí, že je uspěchaná tahle doba...mohla bych něco krásného přehlídnout...
Nadále míním jíst máslo i vajíčka a zapíjet to mlékem...

Říká se: VŠEHO S MÍROU! 
Měla jsem velké štěstí... rodiče mě pojmenovali Mirka...takže: Všeho se mnou!
A tím se budu nejspíš řídit.. :-D

1 komentář: