O mně

Vítám Vás na svém blogu, který jsem se rozhodla založit pro Vás všechny, kteří rádi na tvořivé stránky zabloudíte a zvlášť pro ty, kteří o sobě v oblasti tvoření pochybují.....Nejsem ani malířka, švadlena, či spisovatelka, ani nic podobného a většinu života jsem o sobě tvrdila, že v oblasti kreativity jsem nepoužitelná. Přesto ve mně někde v koutečku " vyklíčilo semínko ", které se dralo na povrch neuvěřitelnou silou a já si přesně pamatuji ten okamžik, kdy to začalo....jednoho dne jsem si řekla, že pro svého ročního syna ušiji bundičku....sedla jsem si ke stroji a ušila ji. A přesně tohle jsem já...něco chci, sednu a zkusím to. Někdy s lepším, někdy s horším výsledkem, ale s velkým odhodláním a nakonec s pocitem dokonalého uspokojení...
Vítám Vás tady jako KARASKA...zlatá rybka plující k těm, které tvoření a třeba i psaní naplňuje štěstím....

pondělí 19. ledna 2015

Chudák ženská...

Dnes jsem byla v kanceláři svědkem zajímavé debaty....kolega z vedlejšího odboru se svěřil: " Minulý týden jsem se zamiloval! " 
Okamžitě jsme se s kolegyní napřímily, mrkly na sebe přes stůl a lačné po pikantnostech, pobízely kolegu k rozvinutí jeho výroku.
Obě víme, že je dotyčný šťastně ženat, děda několikerých vnoučat a zelenáč v manželství už taky není.
Na naše neustálé pobízení zareagoval usednutím na židli a spustil...
Začal trochu ze široka, o tom, jak se k němu do kanceláře dostavila kolegyně, přinášejíc jakési podklady, jak "hodili" řeč, jak si myslel, že je mladá holka a ona má kupodivu už 15letého syna, jak se řeč nenápadně stočila k jejímu hospodaření na baráčku, jídlu a pečování o její rodinné příslušníky. V tu ránu se z nenápadné kolegyně začala stávat mystická bytost...idol všech mužů.
Abyste rozuměli...kolega je vtipálek a rád nás ženy popichuje a formuje do správných hospodyněk alá Magdalena Dobromila Rettigová. Moc chlapů v našem kolektivu není, ale jakmile se začne mluvit na toto téma, celá jejich menšina se semkne a přizvukují jeden druhému.
Co na tom, že je nás ženských přesila a okamžitě zaujmeme nejdříve obranou , posléze útočnou pozici....pánové utvrzují jeden druhého, že jedině oni ví, jak by taková hospodyně měla vypadat.
Takže dámy....pokud nedejbože bydlíte na vesnici, měly byste: 

1. chovat veškeré domácí zvířectvo
2. pěstovat užitkové rostliny a byliny
3. umět vše sklidit ( brambory, ovoce a zeleninu, bylinky ), zabít,stáhnout a naporcovat ( králíky, kačeny, husy, prase ) a přidejte každodenní sbírání vajec.
4. umět vše poklidit ( nestrávené zbytky, podestýlky, u rostlin likvidovat plevel )
5. umět zajistit potravu a vhodné podmínky pro vše výše jmenované ( tráva, seno, obilí..apod. )

Pokud tohle všechno dodržíte a dočkáte se úspěchů, určitou chvíli budete v opojení a  euforii...ale opravdu jenom na chvíli. 
Záhy vám totiž dojde, že je potřeba vše zpracovat, zakonzervovat, a že vám nejspíš nikdo nepomůže.
Pokud si už v této chvíli myslíte, že toho je až až...jste na omylu.
Teprve jste na začátku ..teď teprve začnete ze všech těch domácích surovin rodince připravovat pravé domácí jídlo nejméně 3-5x denně, počínaje čerstvě upečeným koláčem, s ovocem vámi vypěstovaném a tím zajišťovat "teplo rodinného krbu".

Že chodíte denně do práce?
Že máte děti a potřebujete se jim věnovat?
ZAMYSLETE se nad organizací činností, uberte ze svého volna a vše napravte.
Že potřebujete chvilku odpočinku?
Chybí vám společenský život a kultura?
ZAPOMEŇTE! ...ztratily byste post skvělé hospodyňky...ta své hnízdo neopouští!

Pravda, je to trochu náročné, ale jistě budete svými muži milovány.

A zatímco budete dělat potěšení své rodince, JÁ si zajedu v klidu nakoupit, klidně si něco ohřeju v mikrovlnce a zbylý čas využiju pro své koníčky, knížku, zábavu a třeba i lenošení...
                                                                     






Žádné komentáře:

Okomentovat