O mně

Vítám Vás na svém blogu, který jsem se rozhodla založit pro Vás všechny, kteří rádi na tvořivé stránky zabloudíte a zvlášť pro ty, kteří o sobě v oblasti tvoření pochybují.....Nejsem ani malířka, švadlena, či spisovatelka, ani nic podobného a většinu života jsem o sobě tvrdila, že v oblasti kreativity jsem nepoužitelná. Přesto ve mně někde v koutečku " vyklíčilo semínko ", které se dralo na povrch neuvěřitelnou silou a já si přesně pamatuji ten okamžik, kdy to začalo....jednoho dne jsem si řekla, že pro svého ročního syna ušiji bundičku....sedla jsem si ke stroji a ušila ji. A přesně tohle jsem já...něco chci, sednu a zkusím to. Někdy s lepším, někdy s horším výsledkem, ale s velkým odhodláním a nakonec s pocitem dokonalého uspokojení...
Vítám Vás tady jako KARASKA...zlatá rybka plující k těm, které tvoření a třeba i psaní naplňuje štěstím....

čtvrtek 25. ledna 2018

Univerzitu třetího věku...

...prostřednictvím nás dcer a vnoučat nedobrovolně "studuje" naše maminka/babička. To víte, že ji nenutíme v jejím věku někam docházet, ale hodně s ní debatujeme na téma internet a počítače. 
Už několik let zpátky ji zlobíme tím, že jí  zakoupíme počítač k narozeninám nebo k Vánocům. A to babičku vždycky pěkně rozohní a začne: "Na to já nemám čas!"...podotýkám, že je 25 let v důchodu,  času má habaděj a i když žije sama, opravdu se nenudí a je stále činná a čiperná. Stále má ale o počítačích představu, že jsou dobré jenom na hraní her a ponocování. My je naopak prezentujeme jako zdroj informací (přirovnáváme k časopisům všeho druhu) a rychlé komunikace s celou rodinou, která je pro ni velmi důležitá. Jedna z posledních debat se konala u nás v době vánočních svátků a trvala do pozdních, skoro ranních hodin. A byla opravdu výživná....všichni jsme se zasmáli argumentům naší babičky, které s naprostou grácií předkládala a obhajovala a předkládala a obhajovala...( mimochodem, teď už vím, po kom to zdědil můj nejmladší syn).

A teď se přesuneme na nedávnou oslavu babiččina jubilea, oslavu úctyhodných 80. narozenin. Sešla se nejbližší rodina..2 dcery, 6 vnoučat a 5 pravnoučat s dalšími příslušníky rodin. Hodně se vzpomínalo, děti vyprávěly zážitky ze škol, které i pro nás rodiče byly překvapením a probralo se mnoho dalšího. Babička se odmlčela až ve chvíli, kdy chlapi začali probírat hit současné doby... kryptoměnu - bitcoin. Když konečně toto téma opustili, prohlásila babička do víru naprostého ticha: "Teď vám ale ten bitcoin klesl dost dolů." Přála bych vám slyšet ten výbuch smíchu a úžasu nad informovaností naší babičky, když nám všem "spadla brada". To jsme po mnoha hovorech na toto téma opravdu nečekali. A babička jen skromně podotkla: "No, říkali to v televizi."

Takže...nepodceňujte stáří a nesuďte lidi podle věku. Jak vidíte, nikdy nemůžete vědět na jaké téma se stočí hovor s postarší, noblesní a zcela informovanou dámou, hodnou univerzity třetího věku...

babička s vnoučaty

a tady i s pravnoučaty a ostatní rodinou

P.S. Maminko, mám Tě moc ráda :-)


1 komentář:

  1. teto, ještě jsem nikdy nikomu nepřál "hodně zdraví" na blogu, poprřál jsem Ti sice telefonicky, ale tomuto neodolám, tedy: hodně zdraví, štěstí, úsměvů a dobré nálady do druhé půlky života, moc přeji... a ještě jednou to zdraví :) Honza

    OdpovědětVymazat