O mně

Vítám Vás na svém blogu, který jsem se rozhodla založit pro Vás všechny, kteří rádi na tvořivé stránky zabloudíte a zvlášť pro ty, kteří o sobě v oblasti tvoření pochybují.....Nejsem ani malířka, švadlena, či spisovatelka, ani nic podobného a většinu života jsem o sobě tvrdila, že v oblasti kreativity jsem nepoužitelná. Přesto ve mně někde v koutečku " vyklíčilo semínko ", které se dralo na povrch neuvěřitelnou silou a já si přesně pamatuji ten okamžik, kdy to začalo....jednoho dne jsem si řekla, že pro svého ročního syna ušiji bundičku....sedla jsem si ke stroji a ušila ji. A přesně tohle jsem já...něco chci, sednu a zkusím to. Někdy s lepším, někdy s horším výsledkem, ale s velkým odhodláním a nakonec s pocitem dokonalého uspokojení...
Vítám Vás tady jako KARASKA...zlatá rybka plující k těm, které tvoření a třeba i psaní naplňuje štěstím....

středa 4. února 2015

Vyhněte se stresu...

zorganizujte si svůj čas a odpočívejte!... slyším ze všech stran a nejčastěji od lékařů a vědců, zabývajících se zdravou životosprávou.
No jo, ono se to lehce řekne, ale jak na to?

Dobrá...dám si hodinu denně odpočinku. Myslím tím opravdu hodinu nicnedělání, třeba s knížkou.

Dále bychom měli umět odpočívat aktivně, což znamená, alespoň hodinu denně věnovat jakékoli sportovní aktivitě, pro udržení těla v dobré kondici.

A co nějaký koníček? Tady bych už sáhla pro, minimálně, 2 hodiny z našeho denního času.

Prý je důležitý společenský styk, pod kterým si představuji návštěvu kina, divadla nebo svých známých. Přičtěte tedy další 3 hodiny čistého času.

Hodně důležitým se mi jeví pobyt v přírodě, nejlépe v lese, pokud ve své blízkosti nějaký máte. Pokud ne, přičtěte si ještě čas strávený dopravením se do přírody. Když to vezmeme "hopem", mohly by nám 2 hodinky postačit. Nebude to sice nic moc, ale přírodu tím splníme.

Nyní pánové prominou, další 3 hodiny si přičtou většinou ženy. Mám na mysli hodiny strávené úklidem domácnosti, nakupováním a veškerým servisem kolem údržby všech členů rodiny, včetně domácích zvířecích mazlíčků. Pánům bych zase dala prostor v činnosti, jako jsou menší údržbové práce v domácnosti.

Pokud jsem doteď dobře počítala, jsme na 12 hodinách.

K dospěláckému životu patří rodičovství a děti, to znamená, že je také nemůžeme jenom tak přehlížet a nevěnovat se jim. Potřebují pomoct s úkoly, chtějí si s námi hrát a večer, uložené do postýlek, chtějí slyšet pohádky, námi čtené. Kolik hodin jim ze svého dne věnujeme? 2? 3? Chceme být dobří rodiče, dáme 3 hodiny.

Málem bych také zapomněla, že přes den potřebujeme jíst, což znamená uvařit a také je třeba udržovat své tělo v čistotě. Bajvočko 3 hodiny se vším všudy.

Dohromady už máme 18 hodin.

A to nejdůležitější? Spánek. Vědci udávají, že bychom měli spát minimálně 6 hodin.
Suma sumárum 24 hodin. Konec. Den skončil.

A to jsem ještě ani nebyla v práci! Z čeho budu žít?

JSEM VE STRESU!

Žádné komentáře:

Okomentovat