O mně

Vítám Vás na svém blogu, který jsem se rozhodla založit pro Vás všechny, kteří rádi na tvořivé stránky zabloudíte a zvlášť pro ty, kteří o sobě v oblasti tvoření pochybují.....Nejsem ani malířka, švadlena, či spisovatelka, ani nic podobného a většinu života jsem o sobě tvrdila, že v oblasti kreativity jsem nepoužitelná. Přesto ve mně někde v koutečku " vyklíčilo semínko ", které se dralo na povrch neuvěřitelnou silou a já si přesně pamatuji ten okamžik, kdy to začalo....jednoho dne jsem si řekla, že pro svého ročního syna ušiji bundičku....sedla jsem si ke stroji a ušila ji. A přesně tohle jsem já...něco chci, sednu a zkusím to. Někdy s lepším, někdy s horším výsledkem, ale s velkým odhodláním a nakonec s pocitem dokonalého uspokojení...
Vítám Vás tady jako KARASKA...zlatá rybka plující k těm, které tvoření a třeba i psaní naplňuje štěstím....

úterý 24. února 2015

Každé nové ráno...

Pondělí...těžké ráno...
už tak má člověk sám se sebou co dělat, když musí, po rádoby odpočinkovém víkendu, brzy vstát, být odpočatý, čerstvý a připravený čelit vysokým cílům a složitým úkolům.

Ale to není zdaleka všechno. Já jako žena, věkově pokročilejší, musím ráno před zrcadlem věnovat mnohem více času své přeměně, abych nepolekala kolegy v práci a cítila se alespoň trochu svěže a sebevědomě, což sice není tak složité, protože roky praxe, v používání šminek a makeupu, se konečně vyplatily, ale to, že mi není 20, už opravdu nezalíčím. Nakonec ladnými pohyby, s kulmofénem v ruce, zkrotím vlasy, které se po nočním dobrodružství na polštáři, rozhodly, že budou trčet do všech světových stran a nebudou akceptovat mou představu o účesu.

U mě ráno, mimo to výše napsané, nadále znamená uklidit ovladače a jiné předměty ze stolku, aby moje malá temperamentní fenka všechno neadoptovala jako své nové hračky na kousání a žužlání, udělat svačinu synovi, který si ji jistě zase zapomněl udělat a nakrmit oba psy, aby se mohli celé dopoledne, s plnými bříšky, oddávat znovu spánku, který jsem jim přetrhla svým nesmyslným vstáváním ještě za tmy.

Nejtěžší úkol mě ovšem čeká u skříně s oblečením. Na to snad neexistuje žádný vesmírný návod nebo něco takového, protože i když se skříň jeví jako naprosto plná, není v ní nic vhodného k nalezení! Nahá jet nemůžu, takže zoufale tahám obnošené a okoukané kousky oblečení, nechutně na sebe koukám do zrcadla, přemýšlím o nesmyslných dietách a celá zakaboněná přemýšlím, co s tím udělám. Po pár minutách mi dojde, že asi nic a tak s poklesem sebevědomí na bod mrazu, odcházím. Musíme jet. Máme to 20 km a čas neúprosně letí.

Syn, který se přemístil z postele rovnou do koupelny, cestou se oblékl do, ani neví čeho a zvládl ranní hygienu během 5 min, klidně pokračuje ve spánku, se sluchátky na uších, na sedadle spolujezdce. A vůbec mu nevadí, že si s ním po cestě povídám, aniž bych se dočkala odpovědi, nebo že rozhořčeně nadávám na neohleduplné řidiče, kteří se rozhodli odejít ze světa dřív, než by museli a já to zrovna potřebuji ze sebe s úlevou dostat použitím výrazů, které nepatří do spisovné češtiny. V tu chvíli on prostě spí. Takže si zanadávám do prázdna a jede se dál.

Světlý okamžik nastává ve chvíli, kdy dorazím do práce a na stole mi zavoní ranní čerstvá káva. Je to opravdu okamžik, který si vychutnávám, dokud se neotevře brána, vpouštějící nedočkavé občany, lačné po vyřizování úřednických mašinerií. A že jich je! Jsou tady i tací, kteří dělají vše pro to, aby mohli úřad navštívit denně a denně si mohli na něco nebo na někoho stěžovat. Možná je to jejich koníček...nevím.
Tady bych se trochu zastala všech úředníků...není to vždy snadné a ne vždy je chyba na jejich straně. A ještě jedno upozornění, pro někoho možná i novinka. Představte si, že úředníci, se kterými se běžně setkáváte, zákony a formuláře nevymýšlejí. I když většinou v médiích slyšíte, že za všechno mohou právě ti nejnižší úředníci, není tomu tak. Musí se těmi zákony řídit, stejně jako vy. Vězte, že stejně jako vám přibývá formulářů, tak i jim přibývá každodenní práce. Vlastně jsme na tom úplně stejně. I my úředníci si musíme vyřizovat doklady a různá povolení a stejně jako vy, si na to musíme brát dovolenou.
A myslete na mámy od rodin, které ráno vstávají o hodinu dříve, aby ještě stihly vypravit děti do školky a školy a celé schvácené závodí s časem, když děti vytržené ze spánku, nespolupracují, zlobí a fňukají. Přesto pocity a únavu odloží a snaží se být vstřícné.
Budu ráda, když si na to vzpomenete, až na úřad zavítáte.

Každé povolání má své útrapy a rozhodně bych si nedovolila srovnávat a řadit je na pomyslný žebříček, které z nich je obtížnější a náročnější.

Pravda je taková, že jsou potřeba všechna.
I ten metař, kterého denně pozoruji z okna od mého pracovního stolu, právě zametl papírek po někom, kdo se zapomněl chovat ohleduplně ke svému okolí a kdo pak v klidu odkráčel na úřad, s očekáváním, že ohleduplnost vůči němu bude samozřejmostí.

TAKŽE...strašně ráda bych vstávala do práce s vědomím, že budu jednat s dospělými lidmi, kteří se na mě nepřišli mračit a nepřišli k nám s předsevzetím, jak nám to "natřou".
Určitě bych potom těžká rána snášela s menším utrpením a těšila se na všechny, s úsměvem na rtech, od pondělí, až do pátku. 
:-D

Žádné komentáře:

Okomentovat